Campagne duurzame bedrijfsvoering

Technische maatregelen helpen om jouw pand en bedrijfsvoering te verduurzamen, maar alleen techniek is niet voldoende. Uiteindelijk blijft de duurzaamheid van jouw bedrijf afhankelijk van het gedrag van medewerkers. Om duurzaamheid in jouw organisatie te verankeren is het belangrijk dat alle medewerkers bewust bezig zijn met duurzaamheid. Een bewustwordingscampagne helpt daarbij. Een campagne kan gaan over duurzaamheid in het algemeen of over n thema daarbinnen, bijvoorbeeld vervoer, energieverbruik of afval.

Voor wie is een bewustwordingscampagne interessant?

Een bewustwordingscampagne is interessant voor jou als je duurzaamheid in jouw bedrijfsvoering wilt verankeren en je medewerkers hierbij wilt betrekken. De aanpak is geschikt voor bedrijven met meer dan 20 medewerkers, overheidsorganisaties en instellingen.

Wat zijn de voordelen?

Een bewustwordingscampagne levert het volgende op:
  • Enthousiaste en betrokken medewerkers die meedenken over een duurzame bedrijfsvoering en hun gedrag daar op aanpassen
  • Een gemiddelde besparing van 5% op het energieverbruik in het eerste jaar 
  • Duurzaamheid wordt zichtbaar voor stakeholders

Wat kan Stimular doen?

Stimular begeleidt bij het bedenken en uitwerken van ideen voor een bewustwordingscampagne. Dit resulteert in een draaiboek op maat voor jouw organisatie. Daarna ondersteunt Stimular desgewenst bij de uitvoering van de campagne. Stimular ontzorgt jou hierbij optimaal. Voorbeelden van activiteiten zijn het begeleiden van een interne werkgroep, het aanleveren van communicatiematerialen en het organiseren van een themadag of ludieke actie. De campagne is altijd maatwerk voor jouw organisatie.

Volgende stap voor jou

Een bewustwordingscampagne is maatwerk. Maak daarom een afspraak met Stimular om te bespreken hoe we samen een campagne voor jouw organisatie vormgeven. Bel of mail Stefan Romijn (010 - 238 28 27).